Kjøpsbetingelser ved kjøp på norobaderom.no

Handle

Kjøp

For å gjennomføre et kjøp på norobaderom.no skal følgende gjennomføres:

1. Velg varer – Varer velges i nettbutikken og legges i handlekurven.
2. Når du har valgt varer, går du til knappen ”til kassen” for å gå videre til betaling. Du kan også komme direkte til kassen ved å klikke på den grønne knappen ”til kassen”, øverst i høyre hjørne.
3. Kassen – Registrere dine personlige opplysninger. Det mobilnummeret du oppgir vil bli brukt ved utsending av varene. Les og aksepter våre kjøpsvilkår og bekreft ordren. Du aksepterer samtidig at du har mottatt informasjon vedrørende restordre og utsolgte varer.
4. Legg inn din kredittkortinformasjon og betalingen registreres.
5. Du får regelmessig e-post for å ha muligheter til å følge din bestilling.
 

Når du har registrert din bestilling har du en avtale op kjøp mellom deg og norobaderom.no. En bekreftelse sendes ut til den e-postadressen som du registrerte ved bestillingen.

Hvis feilaktigheter om pris og leveringstider, eller andre omstendigheter skulle inntreffe, så forbeholder norobaderom.no seg til å endre dette i etterhånd. I slike tilfeller kontakter vi deg og informerer om dette. Du har da full rett til enten å endre eller annullere bestillingen. Norobaderom.no forbeholder seg retten til å kunne nekte en bestilling.

Norobaderom.no inngår kun avtaler med myndige personer.

Vi reserverer oss for utsolgtsituasjoner og kan komme til å annullere din bestilling hvis varene ikke finnes på lager. På norobaderom.no selges kun utgående sortiment fra Noro.

Priser

Prisene som oppgis er alltid inkl mva.

Blandebatterier er ikke inkludert ved kjøp. Kjøp av blandebatteri må alltid gjøres som et separat kjøp i tillegg til evt. møbel. Vi reserverer oss mot eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisjusteringer på registrerte ordre blir du alltid informert om dette og har full frihet til å endre eller annullere bestillingen.

Falske bestillinger

Falske bestillinger eller andre bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

Kampanje

Rabattkoder gjelder ordinære priser og kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter, outletprodukter, reservedeler eller lignende.

 

Betaling

Norobaderom.no tilbyr sikre betalinger og bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna tar en kredittsjekk første gang du som kunde handler hos dem, noe du blir informert om. En kredittopplysning tas aldri direkte i Klarna Checkout, men avhenger av hvilket betalingsalternativ du som kunde har valgt. Klarna behandler personopplysningene dine for å oppfylle sine forpliktelser i henhold til avtalen og for de andre formålene som er beskrevet i personverninformasjonen. Du finner mer informasjon på klarna.no

Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godtar du Klarnas vilkår og våre kjøpsbetingelser. Betalingsalternativene nedenfor er tilgjengelige ved kjøp på norobaderom.no

1. Faktura

Betaling mot Klarna faktura med 14 dagers betalingstid. Ingen fakturagebyr legges til. Klarna sender deg en betalingsinstruksjon der du skal betale direkte til Klarna. Klarna tar en kredittsjekk første gang du som kunde handler hos dem, noe du som kunde blir informert om. En kopi sendes til deg som forbruker. For å betale med faktura må bestillingen sendes til din folkeregistrerte adresse, og du må oppgi korrekte og fullstendige personopplysninger.

Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr på 35 NOK og forsinkelsesrenter. Ved manglende betaling sendes saken videre til inkasso, der ytterligere inkassokostnader kan påløpe. For kontaktinformasjon og mer informasjon om Klarna på klarna.no

2. Delbetaling

For fleksibel betaling kan du velge å delbetale fakturaen din via Klarna. Delbetal fra 1/24 av bestillingsbeløpet, men minst 95 NOK per måned. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.

3) Klarna Direkt/Kortbetaling

Med Klarna Direkt kan du enkelt betale direkte i kassen. Betalingen kan gjøres med sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard, via direkte bankoverføring eller via en tilknyttet bankkonto. Det er viktig å vite at vi tilbyr 3D Secure/SecureCode som er en sikrere løsning for de som betaler med kort. Pengene trekkes 1-2 bankdager etter at varene er sendt. Kortbetalinger som håndteres av Klarna er PCI-DSS-sertifisert. Fullstendige vilkår og betingelser finner du hos Klarna.
 

Tilbakebetaling

KLARNA DIREKTE: Vi trekker ikke beløpet direkte fra kortet, men reserverer bare bestillingsbeløpet når du velger Klarna direkte betaling eller betaling fra bankkonto. Dette betyr at vi enkelt kan frigjøre reservasjonen og tilbakebetale hvis du angrer på kjøpet - det kan noen ganger ta noen dager før dette vises på kortutskriften din.

KORTBETALING: Beløpet trekkes direkte fra kortet på bestillingstidspunktet. Dette betyr at vi refunderer deg umiddelbart hvis du kansellerer kjøpet - det kan noen ganger ta noen dager før dette vises på kortutskriften.

Ved kreditering av hele eller deler av en bestilling som opprinnelig ble betalt med Visa/Mastercard, vil kreditten normalt bli tilbakeført til samme kortnummer og ikke som en direkte utbetaling til bankkontoen. Hvis du har betalt med faktura eller direkte betaling, overfører vi pengene til din bankkonto.

Noro refunderer innen 14 dager etter at vi har mottatt melding om at forbrukeren har hevet kjøpet. Forbrukeren kan imidlertid måtte vente til produktet er tilbake på lager eller det kan fremvises kvittering på at produktet er returnert. Tilbakebetaling skjer via den betalingsmåten som ble valgt ved kjøpet.

Levering

Frakt

Etter at bestillingen er registrert vil det bli sendt en bekreftelse til din e-post. Innen 2-7 arbeidsdager skal dine produkter ha ankommet ditt omlastningssentral i Norge. Du kommer til å bli kontaktet av transportfirmaet før leveringen, for å få eksakt informasjon om leveringsdag og tidspunkt. Utkjøringen av varer skjer på dagtid hvis intet annet er angitt.

For alle leveringer gjelder transport frem til adressen på kjørbar vei hvis intet annet er angitt. Varene leveres på gateplan ved inngangsdør.

Ved mottak skal varene kontrolleres nøye av mottaker før signering av leveringen. Hvis det er synlige skader på emballasjen eller varen ved levering, skal dette noteres på fraktbrevet før signering av mottaker. Transportøren leverer ikke ut varer uten kundens signering eller annen avtalt mottaker. Dette betyr at du er ansvarlig for at det er noen som kan ta imot varene når de leveres ut.

Du som kunde vil bli belastet en fraktkostnad på 129 NOK (vekt under 5 kg) eller 229 NOK (vekt over 5 kg).

Levering til øyer

Ved levering til øyer uten broforbindelse må det gjøres spesielle avtaler vedrørende pris, leveringstid og leveringsmåte. Vi leverer eventuelt til nærmeste kaiplass med adresse på fastlandet der kunden selv må ta imot varene og ta seg av den videre transporten.

Leveringstid

Utlevering fra norobaderom.no skjer i løpet av 3-5 dager etter at bestillingen er mottatt. I de tilfeller der leveringstiden som oppgis på ordrebekreftelsen ikke tilfredsstiller dine forventninger, kan du selvfølgelig endre eller annullere din bestilling.

Transportskader

Alle skader som oppstår under transport til deg er transportørens ansvar. Hvis du ved mottak mot formodning skulle oppdage at sendingen er transportskadet, skal du umiddelbart rapportere dette til transportøren ved å notere dette på fraktbrevet før du kvitterer for varene, og deretter ta kontakt med vår kundeservice for registrering av ny bestilling. Hvis transportøren ikke påtar seg ansvaret, skal du snarest kontakte vår kundeservice. Det samme gjelder for eventuelt skjulte skader som oppdages innen 5 arbeidsdager at varene er mottatt. Vi anbefaler deg å pakke opp og kontrollere varene ved ankomst.

Ved retur av varer fra kunden, vedr angrerett, er kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten.

Ikke mottatt varelevering

Hvis du ikke er tilgjengelig ved levering av varene blir du belastet kostnadene som oppstår. Dette gjelder også varer som sendes til avtalt utleveringssted, men som ikke blir hentet.

Angrerett & Reklamasjonsvilkår

Angrerett

For privatkunder hos norobaderom.no gjelder Angrerettloven. Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenster som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg. Her gjelder loven uansett kjøpesum. Du har angrerett i 14 dager, men visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varan eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Angrerett av vare

Når du angrer ved fjernsalg, behøver du ikke å løse ut varen fra leveringsstedet i følge loven. Det er nok at du sender angreskjema eller et brev til selgeren om at du angrer, og betaler for å sende varen i retur. Du må være oppmerksem på at transportøren kan kreve at du må løse den ut for å sende den tilbake.

NB! Unnlatelse av å hente varen anses ikke som tilstrekkelig melding til selger om at du angrer. For å avbryte angrefrsiten må du i tillegg gi beskjed til selger.

Returkostnader

Ved bruk av angreretten gjelder følgende:

Returner ordren innen 30 dager etter mottak av ordren. Hvis du ønsker å returnere en vare du har kjøpt hos oss, kan du kontakte kundeservice via telefon 21 62 88 60 eller info@norobaderom.no for å rapportere retur. Du vil motta et returskjema til din epost som du skriver ut og legger med retur av vare. 

For pakker som leveres til utleveringssted samt hjemlevering, og som ikke hentes eller mottas, debiteres en returkostnad på 250 kroner. Ved uavhentet retur med en verdi mindre enn 250 kroner, vil ingen refusjon bli gitt.

Produktet må være i uendret tilstand, dvs. ubrukt, ikke ødelagt eller skadet. Returner varen i den originale produktboksen eller emballasjen. Varen må være komplett, noe som betyr at ødelagt emballasje eller deler av varen ikke vil bli akseptert som retur.
Ingen pakker vil bli innløst mot postoppkrav. Noro belaster kunden de ekstra kostnadene som påløper ved ufullstendig retur, eller ikke aksepterer returen. Lagre alltid leveringsnotatet og en kopi av returordren for sporing til returen er fullført.

BUSINESS

I tilfeller der en næringsdrivende handler hos norobaderom.no, blir kjøpsloven anvendt. Returavdrag på 15% av verdien av varene legges i tillegg til kostnadene for returfrakt.

Vår returadresse:

Ved retur av varer skal pakken merkes med det ordrenummeret saken gjelder.

Noro Norge AS
Hafa Brand Group
Postboks 525
SE-301 80 Halmstad, Sverige

Når får jeg pengene tilbake?

Tilbakebetalning fra selger skal uansett skje innen 14 dager fra han fikk varen i retur eller mottok hentelapp på varen.

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web.

For privatkunder hos norobaderom.no gjelder Forbrukerkjøpsloven og loven om reklamasjonsrett. Husk å ta vare på kjøpskvitteringen da denne gjelder som innkjøpsbevis. For Reklamasjonsrett henvises det til det aktuelle varemerke, se nedenfor.

Reklamasjonsrett for varemerke Noro

Under tiden for lovlig reklamasjonsrett kommer Noro via sin egen serviceorganisasjon eller via godkjent servicepartner, etter egen bedømming, enten å reparere det defekte produktet eller erstatte det med et tilsvarende sammenlignbart produkt. I disse tilfeller betaler Noro for reparasjoner, reservedeler, arbeid og eventuelle personalreiser, forutsatt at produktet lar seg reparere uten ekstra utlegg for Noro. Etter utgangen av den lovlige reklamasjonsretten erstattes reservedel/produkt uten kostnad. Eventuelle øvrige kostnader erstattes ikke, som for eksempel arbeidskostnader for utskifting/reparasjon, erstatning for øvrige kostnader, inntektstap eller annet tap i forbindelse med hendelsen.

Reparasjoner som ikke på forhånd er godkjent av Noro eller Noros servicepartner erstattes ikke. Utskiftede deler er Noros eiendom. Hvis varen ikke lenger selges av Noro, tilbyr Noro et hensiktsmessig erstatningsprodukt. Det er Noro som avgjør hva som er hensiktsmessig erstatningsprodukt. Hvis det viser seg ved undersøkelsen at det ikke handler om en garantisak, kan kunden bli belastet eventuelle undersøklesekostnader.

Reklamasjonsretten gjelder fra produktets opprinnelige kjøpsdato. Kvittering må framlegges for at reklamasjonen skal gjelde. Reklamasjonsretten gjelder produktet. Saken skal meldes innen rimelig tid (maks 2 md) etter at feilen ble oppdaget. 

Reklamasjonsretten gjelder ikke hvis produktet har blitt brukt i annen sammenheng enn til privat bruk i baderomsmiljø. Reklamasjonsretten gjelder ikke produkter som har blitt lagret feil eller er feilaktig montert, brukt på uforsvarlig eller feilaktig vis, endret eller rengjort med feilaktig rengjøringsmetode eller feilaktig rengjøringsmiddel. Reklamasjonsretten omfatter ikke normal slitasje, riper, merker eller skader som har oppstått etter ytre påvirkninger og uhell. Reklamasjonsretten gjelder ikke LED og lyspærer, knuste speil og transportskader. Reklamasjonsretten gjelder ikke ved frostskader eller skader og funksjonsfeil som har oppstått på grunn av kalk og urenheter i vannet. Reklamasjonsretten gjelder ikke skader som har oppstått i forbindelse med lynnedslag eller store variasjoner i nettspenningen. Reklamasjonsretten gjelder ikke følgeskader som har oppstått på grunn av feil på leverte produkt. Reklamasjonsretten gjelder ikke demo/utstillingsprodukt. Reklamasjonsretten gjelder kun i Norden.

Monterings- og Vedlikeholdsanvisninger

Du må ha fulgt produktes monterings- og vedlikeholdsanvisninger samt gjeldende regler for å kunne benytte reklamasjonsretten. Monterings- og vedlikeholdsanvisninger finner du på produktforpakningene og på vår hjemmesider www.norobaderom.no. Monteringen må være fagmessig utført.

Generelle reklamasjonsregler norobaderom.no

Hvis kjøperen påpeker at kvaliteten på leverte varer på noen måte er feil, forbeholder norobaderom.no seg retten til først å bytte til annet produkt, evt. i andre hand kreditere kjøperen med tilsvarende fakturabeløp, under forutsetning om at reklamasjonsvaren returneres til selgeren. Ved reklamasjon på skadet vare, står norobaderom.no for eventuelle returfrakter. Bestill ikke håndverkere før du har kontrollert at riktig vare er levert og at ingen skader har oppstått ved leveringen.

Andre ønsker om erstatning enn på produktet behandles ikke. Reklamasjon på skjulte feil og mangler skal gjøres av kjøperen før montering av produktet og innen rimelig tid etter mottak av varen. Kjøperen har ingen rett til å reklamere på synlige skader på allerede monterte produkter. Ved synlige eller skjulte skader trenger vi, hvis muligheter finnes, fotodokumentasjon på skaden. Spørsmål vedrørende reklamasjoner meldes til Noro.

Skulle noen av de leverte varene være feilaktig ber vi deg kontakte vår kundeservice så raskt som mulig, slik at vi kan behandle saken. Feilleverte varer må ikke monteres, da dette ansees som at kjøperen har akseptert leveringen.

Force Majeure

Noro anser seg å være fritatt for ansvar for mislighold hvis årsaken til misligholdet er årsaket av omstendigheter som er beskrevet nedenfor. Dette gjelder også om omstendighetene forhindrer, forvansker eller forsinker fullføringen.

Befriende omstendigheter er blant annet tiltak eller mislighold fra myndighetene, ny eller endret lovgivning, konflikter på arbeidsmarkedet, blokkader, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfang. I force majeure inngår myndighetsbestemmelser som påvirker markedet og produktene negativt, for eksempel bestemmelser om advarseltekst, salgsforbud med mer, eller unormal nedgang i markedet.

Tvist

Forbruker

Ved eventuelle tvister følger vi anbefalingene fra Den allmenne reklamasjonsnemnden.

Sikkerhet, ansvarsfranskrifelse og taushetsplikt

I forbindelse med registrering og bestilling oppgir du dine personlige opplysninger som navn, adresse, e-post, telefonnummer og personnummer. Dette betyr at du godkjenner at vi lagrer og bruker informasjonen i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg.

Personopplysninger

Vi er forpliktet til å beskytte ditt privatliv gjennom sikker håndtering av dine personlige opplysninger og følger GDPR (General Data Protection Regulation) som gjelder i alle EU-land og regulerer hvordan personopplysninger får benyttes. Med GDPR strammes kravene til hvordan vi som firma håndterer personopplysninger. Derfor oppdaterer vi vår Databeskyttelsespolicy som tydelig beskriver hvordan vi håndterer, beskytter og bruker dine personopplysninger på en trygg og sikker måte. Du finner vår Databeskyttelsespolicy her

Cookies

På norobaderom.no bruker vi cookies. Dine personlige opplysninger lagres ikke i cookies. Aksepterer man ikke cookies i sin nettleser, så kommer mye av funksjonaliteten på sidene ikke til å fungere. Dette fordi nettstedet tror det er en ny bruker på hver nye side du søker på.

Hvis du ikke vil godta cookies, kan nettleseren din stilles inn slik at du automatisk nekter lagring av cookies eller får melding hver gang nettstedet ønsker å lagre cookies. Via nettleseren kan også tidligere lagrede cookies slettes. Se nettleserens hjelpesider for mer informasjon.

Kort om Cookies

En cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ønsker å lagre på din PC. Cookies benyttes på mange nettsteder fo rå gi brukeren tilgang til forskjellige funksjoner. Informasjonen i en cookie mulig å bruke for å følge en brukeres besøkssteder på nettet. I henhold til ”lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003”, skal alle som besøker et nettsted med cookies få informasjon om:
* at nettsiden inneholder cookies
* hva disse benyttes til
* hvordan de kan unngås
Vi benytter oss av sessions cookies for rent teknisk ha oversikt over hva brukeren gjør på nettsiden, innlogging, lagt varer i handlekurven o.s.v. Kort beskrevet fungerer det slik: All informasjon som skal lagres ved åpning av forskjellige sider må knyttes til en bestemt bruker. Dette gjøres ved at en unik nøkkel lagres i brukerens nettleser. Når brukeren laster opp en ny side, sendes nøkkelen med for å kunne avgjøre om brukeren er innlogget og om det er lagt varer i handlekurven med mer.

Besøksstatistikk

Norobaderom.no benytter besøksstatistikk. Statistikken brukes for å gi oss innblikk i hvor mange brukere som besøker siden.

Copyright

Copyright © Noro Alt material på vår hjemmeside (www.norobaderom.no) er copyrightbeskyttet av Noro. Dette betyr at alle tekster, bilder, layout og illustrasjoner er copyrightbeskyttet. For å benytte materiale fra vår hjemmeside kreves det skriftelig tillatelse fra Noro. For å søke om tillatelse til å benytte beskyttet materiale, kontakt info@norobaderom.no. Alle varemerker og bilder som som nevnes eller vises på våre nettsider er copyrightbeskyttet og/eller varemerkebeskyttet til respektive eiere.

Kontaktopplysninger Noro:

Noro Norge AS
C/O Hafa Brand Group AB i Sverige
Postboks 525
301 80 Halmstad, Sweden

Organisasjonsnummer: 985 254 451